FoodMed. Dlaczego warto edukować Polaków o zdrowych nawykach żywieniowych
Czy w zdrowej diecie jest miejsce dla wędlin i wyrobów mięsnych? Jak można wykorzystać produkty Tako? Przeczytaj rozmowę z dietetykami klinicznymi z FoodMed Centrum, mgr Katarzyną Nowak oraz mgr Aleksandrą Majsnerowską.
Przedstawcie się i powiedzcie, czym dokładnie się zajmujecie.
Katarzyna Nowak: Jesteśmy dietetykami klinicznymi. Na co dzień prowadzimy również tych klientów, którzy chcą zredukować zbędne kilogramy. Nie ukrywam jednak, że głównie zajmujemy się jednak osobami, które potrzebują pomocy w poprawie swojego stanu zdrowia, czyli prowadzimy pacjentów klinicznych w różnych jednostkach chorobowych. Każda z nas specjalizuje się w czymś innym, dlatego tworzymy taki zgrany zespół.
Przeczytaj również: Wędliny Nocnego Marka – zdrowe wędliny w każdy czwartek
Jak wygląda Wasza współpraca z klientami?
Aleksandra Majsnerowska: Przede wszystkim, jak wspomniała Kasia, nasi pacjenci to pacjenci kliniczni, w przypadku których zaczynamy pracę nad poprawą ich stanu zdrowia. Oczywiście najważniejsze jest to, aby pacjent był odpowiednio zdiagnozowany i prowadzony przez lekarza. Współpracujemy z wieloma specjalistami w mieście. Na podstawie wyników badań ustalamy suplementację oraz dietoterapię. Od kilku lat prowadzimy FoodMed Centrum i obecnie w naszym zespole jest kilku specjalistów. Do pracy z pacjentem mamy holistyczne podejście. Nie dajemy gotowych diet, personalizujemy je i wspieramy również poprzez kompleksową opiekę psychologiczną.
Katarzyna Nowak: Dużą częścią naszej działalności są profilaktyka i edukacja. Tylko to może przecież tak naprawdę uchronić społeczeństwo przed chorobami XXI wieku.
Przeczytaj również: Jak dbamy o jakość w TAKO? Wywiad z Wiolettą Wiszniowską-Wąs
Nawiązałyście współpracę z Radiem Index. Jaki jest cel tych wejść śniadaniowych i czego chcecie nauczyć odbiorców?
Aleksandra Majsnerowska: Przede wszystkim oprócz indywidualnej pracy gabinetowej od wielu lat prowadzimy liczne projekty, programy i edukujemy zielonogórzan. Prowadzimy bloga edukacyjnego, grupę na Facebooku. Motywujemy różnych odbiorców i teraz postanowiłyśmy przemycić trochę treści o tematyce zdrowotnej właśnie w radiowej śniadaniówce. W ten sposób możemy zachęcać słuchaczy do budowania zdrowych nawyków.
Katarzyna Nowak: Dokładnie. Jadąc do pracy, słuchając przyjemnej muzyki lub fajnych radiowców, przeciętny odbiorca może w międzyczasie uchwycić coś mądrego. Być może przemyci nasze porady do codziennego życia i będzie dzięki temu trochę zdrowszy. Przede wszystkim o to nam chodzi.
Aleksandra Majsnerowska: Jesteśmy też blogerkami. Cały czas rozwijamy działalność, a teraz mamy doskonałą okazję, aby zachęcić do wejść na naszą stronę, czytania smacznych przepisów i porad, które udostępniamy.
Zobacz, które parówki są zdrowe i poznaj bliżej propozycję TAKO!
Czy w zdrowej diecie jest miejsce dla wędlin i wyrobów mięsnych? Jak chcecie wykorzystać produkty Tako?
Katarzyna Nowak: Od kilku lat jako FoodMed Centrum stawiamy na edukację dzieci, młodzieży i dorosłych. Powołałyśmy naszą fundację, w której rozwijamy programy edukacyjne. Szukamy lokalnych przedsiębiorców, którzy również stawiają na jakość. Sprawdzamy, czy ich propozycje do nas przemawiają. Produkty muszą charakteryzować się przede wszystkim dobrym składem, dobrą jakością. Właśnie taki asortyment chętnie pokazujemy i promujemy.
Aleksandra Majsnerowska: Dobre jakościowo wędliny jak najbardziej mogą być elementem zdrowej, zbilansowanej diety. Jest to nieprawda, że mięso trzeba wykluczać. Starannie wyselekcjonowane wędliny i wyroby mięsne są przecież świetnym źródłem pełnowartościowego białka. Dzisiaj będziemy więc mówić o tym, co kochają wszystkie dzieci, czyli o parówkach; o tym, co kochają latem wszyscy dorośli, czyli o grillu. Podpowiemy też, jak wybierać zdrowe wędliny oraz dlaczego trzeba czytać składy i wybierać tylko tych producentów, którzy stawiają na jakość.
Zobacz zdrowe przepisy na grilla z mięsem TAKO!
Szukasz zdrowych mięs i wędlin? Znajdź sklep TAKO w Twojej okolicy, skontaktuj się z nami i zobacz, co dokładnie mamy do zaoferowania.